Penembak Kelahiran Melaka Sumbang Pingat Perak Negara

satu program percuma khas oleh orangmelaka.com

Penembak Malaysia, Jonathan Wong memenangi pingat perak dalam acara 50 meter pistol lelaki akhir pada Sukan SEA ke-29 di Lapang Sasar Menembak Kebangsaan, Subang dekat sini, sebentar tadi.

penembak

Anak kelahiran melaka ini menceburi sukan ini apabila, pada permulaanya hanya mengikuti kakaknya, menjalani ujian menembak Persatuan Menembak Negeri Melaka, dan beliau tidak pernah menyangka akan menyumbangkan pingat buat Malaysia dan jauh sekali memikirkan akan menjadi atlet malaysia pada hari ini.

Anak kelahiran Melaka itu yang melakukan 223.5 bidikan bersaing sengit dengan penembak Thailand, Natphanlert Auapinyakul yang menggondol pingat emas setelah menyempurnakan 225.2 bidikan. Gangsa menjadi milik penembak Myanmar, Kyaw Swar Win apabila melakukan 205.2 bidikan.

Loading...

Anda dijemput untuk like facebook page rasmi orangmelaka.com

Kontribusi oleh : Freddie Aziz Jasbindar
Editor & founder orangperak.com
Hantarkan artikel dan penulisan anda dengan:
  • emailkan ke botalaboratory[at]gmail.com atau
  • whatsapp ke nombor 014 605 0005
PERINGATAN: Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.